Lekcja w terenie - 2018

W dniach 1-6 października klasy 2A i 3A wraz z opiekunami (pp. Sz.Grygowskim i L.Becelą) spędziły w Tatrach Zachodnich. W Zakopanem wybraliśmy się do Muzeum Tatrzańskiego, gdzie bliżej mogliśmy przyjrzeć się kulturze górali podhalańskich oraz poznaliśmy ciekawostki na temat bioróżnorodności i budowy geologicznej panującej w Tatrach. Następnie z przewodnikiem tatrzańskim udaliśmy się do wsi Kiry gdzie zaczęła się nasza przygoda w górach. Przemarsz po Dolinie Kościeliskiej z ciężkimi plecakami minął nam bardzo szybko, ponieważ każdy rozglądał się po krajobrazach, które nas otaczały. Po dotarciu do schroniska „Na Polanie Ornaczańskiej” w pośpiechu wzięliśmy latarki i udaliśmy się na zwiedzanie Jaskini Mylnej. Kolejnego poranka udaliśmy się w stronę grzbietu Ornak. Na Przełęczy Iwaniackiej było wystarczająco dużo śniegu abyśmy mogli ulepić bałwana. Zbyt silny wiatr nie pozwolił nam wejść na szczyt. Udaliśmy się więc w Dolinę Chochołowską i okrążając Kominiarski Wierch wróciliśmy do bazy. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć niedźwiedzia, który wybrał się na spacer po swoich włościach. Następnego dnia wyruszyliśmy na Czerwone Wierchy. W czasie wchodzenia na szczyt musieliśmy walczyć z dużą ilością śniegu, która zakryła nasz szlak. Pod szczytem Ciemniaka zawróciliśmy do Doliny Tomanowej a następnie zwiedziliśmy krasowy Wąwóz Kraków i Jaskinię Smocza Jama. Ostatni dzień rozpoczęliśmy obserwując piękny wschód Słońca nad Smreczyńskim Stawem.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy cmentarz zasłużonych na "Pęksowym Brzyzku” w Zakopanem.

Wyjazd zapewnił nam nowe znajomości, niezapomniane chwile, czas integracji, którego nie zapomnimy. Tegoroczni maturzyści otrzymali również bardzo wiele informacji, które będą mogli wykorzystać w majowym egzaminie dojrzałości.

Letnie remonty

Materiał pochodzi ze strony nowogard.pl

Wymiana okien na stołówce oraz drzwi wejścia głównego to jeden z etapów realizacji poprawy infrastruktury w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Nowogardzie.

W odbiorze uczestniczył burmistrz Rober Czapla, dyrektor Szkoły Leszek Becela oraz kierownik referatu inwestycji i remontów Rita Mazurczak. Wymieniono 8 okien z PCV m.in. w: stołówce, zapleczu kuchennym, pomieszczeniu biurowym i szatni przy sali gimnastycznej. Wymieniona została również stara konstrukcja aluminiowa wejścia głównego na  nową.

Wykonawcą była firma P.H. ARNO Sp. z.o.o. a całość inwestycji wyniosła 34.817,61 zł. Podczas odbioru dyrektor przedstawił również prośbę o zabezpieczenie w budżecie na rok 2019 pieniędzy na niezbędne remonty sal lekcyjnych, w których należy wymienić podłogi oraz odświeżyć ściany.

Wymiana uczniowska z Gymnasium Heide – Ost.

W dniach 14-21 września wzięliśmy udział w drugiej części wymiany ze szkołą partnerską Gymnasium Heide-Ost w Niemczech. Tym razem to my pojechaliśmy do Heide. Każdego dnia robiliśmy coś innego - raz zwiedzaliśmy Hamburg, innego dnia obserwowaliśmy odpływ Morza Północnego w oddalonej niecałe 20 km od Heide miejscowości Büsum,  byliśmy również w parku linowym w Hadermarschen oraz uczestniczyliśmy w wybranych lekcjach. Nie mogło zabraknąć spotkania z burmistrzem Heide, który bardzo ciepło przyjął naszą grupę. Wieczory spędzaliśmy razem lub z rodzinami goszczącymi. Każdy z nas na długo zapamięta tę wymianę, która dostarczyła ważnej życiowej lekcji, wiele wspomnień, poprawiła nasze umiejętności językowe i umocniła więzi pomiędzy uczniami z Nowogardu i Heide.

Ewa Dudzińska

Jak czytać pomniki?

20 września klasa IIc uczestniczyła w niecodziennej lekcji. Dwugodzinne zajęcia na temat czytania pomników dla klasy medialno-prawnej poprowadziła dr Karolina-Ćwiek Rogalska z Instytutu Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Warsztaty odbyły się w ramach upowszechniania nauki i rozpoczęły cykl spotkań kulturoznawczych.