Lekcja w terenie - 2018

W dniach 1-6 października klasy 2A i 3A wraz z opiekunami (pp. Sz.Grygowskim i L.Becelą) spędziły w Tatrach Zachodnich. W Zakopanem wybraliśmy się do Muzeum Tatrzańskiego, gdzie bliżej mogliśmy przyjrzeć się kulturze górali podhalańskich oraz poznaliśmy ciekawostki na temat bioróżnorodności i budowy geologicznej panującej w Tatrach. Następnie z przewodnikiem tatrzańskim udaliśmy się do wsi Kiry gdzie zaczęła się nasza przygoda w górach. Przemarsz po Dolinie Kościeliskiej z ciężkimi plecakami minął nam bardzo szybko, ponieważ każdy rozglądał się po krajobrazach, które nas otaczały. Po dotarciu do schroniska „Na Polanie Ornaczańskiej” w pośpiechu wzięliśmy latarki i udaliśmy się na zwiedzanie Jaskini Mylnej. Kolejnego poranka udaliśmy się w stronę grzbietu Ornak. Na Przełęczy Iwaniackiej było wystarczająco dużo śniegu abyśmy mogli ulepić bałwana. Zbyt silny wiatr nie pozwolił nam wejść na szczyt. Udaliśmy się więc w Dolinę Chochołowską i okrążając Kominiarski Wierch wróciliśmy do bazy. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć niedźwiedzia, który wybrał się na spacer po swoich włościach. Następnego dnia wyruszyliśmy na Czerwone Wierchy. W czasie wchodzenia na szczyt musieliśmy walczyć z dużą ilością śniegu, która zakryła nasz szlak. Pod szczytem Ciemniaka zawróciliśmy do Doliny Tomanowej a następnie zwiedziliśmy krasowy Wąwóz Kraków i Jaskinię Smocza Jama. Ostatni dzień rozpoczęliśmy obserwując piękny wschód Słońca nad Smreczyńskim Stawem.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy cmentarz zasłużonych na "Pęksowym Brzyzku” w Zakopanem.

Wyjazd zapewnił nam nowe znajomości, niezapomniane chwile, czas integracji, którego nie zapomnimy. Tegoroczni maturzyści otrzymali również bardzo wiele informacji, które będą mogli wykorzystać w majowym egzaminie dojrzałości.