Ze sportu

Nasi uczniowie Liceum Ogólnokształcącego rozpoczęli zmagania w rywalizacji sportowej w roku szkolnym 2018/2019. 04.10.2018r odbyły się mistrzostwa powiatu w sztafetowych biegach przełajowych w Goleniowie. Drużyna chłopców naszego liceum zajęła 2 miejsce. Zespół wystąpił w składzie:

• Michał Teodorczyk
    • Dominik Dęga
    • Miłosz Żabecki
    • Jakub Białczak

Z imprez lekkoatletycznych warto nadmienić, że 07.10.2018r odbył się V Nowogardzki Bieg Uliczny Toyota Kozłowski.

I miejsce w biegu na 1500 m zajął uczeń naszej szkoły Michał Teodorczyk w kategorii rocznik 2002/2003/2004/2005

15.10.2018r w Goleniowie odbył  się Finał Powiatowy Szkół Średnich chłopców w piłce nożnej. Wyniki naszego zespołu :

ZSP w Nowogardzie – ZSO II LO w Nowogardzie 3:3

13. Dawid Kielar

J. Jackowski

Biegiem po sukces

Na początku października reprezentacja naszej szkoły, zarówno dziewcząt, jak i chłopców, wywalczyła II miejsce w Mistrzostwach Powiatu Goleniowskiego w sztafetowych biegach przełajowych.

7 października odbył się Jubileuszowy V Nowogardzki Bieg Uliczny. Młodzież szkolna rywalizowała w trzech kategoriach wiekowych. Nasi uczniowie zmagania z innymi uczestnikami biegu na dystansie 1500m zakończyli ogromnym sukcesem. I miejsce wśród dziewcząt wywalczyła Natalia Luberadzka z klasy IIIc gimnazjum a wśród chłopców najwyższe miejsce na podium zajął Michał Teodorczyk, uczeń Klasy IA liceum.

J.D

Lekcja w terenie - 2018

W dniach 1-6 października klasy 2A i 3A wraz z opiekunami (pp. Sz.Grygowskim i L.Becelą) spędziły w Tatrach Zachodnich. W Zakopanem wybraliśmy się do Muzeum Tatrzańskiego, gdzie bliżej mogliśmy przyjrzeć się kulturze górali podhalańskich oraz poznaliśmy ciekawostki na temat bioróżnorodności i budowy geologicznej panującej w Tatrach. Następnie z przewodnikiem tatrzańskim udaliśmy się do wsi Kiry gdzie zaczęła się nasza przygoda w górach. Przemarsz po Dolinie Kościeliskiej z ciężkimi plecakami minął nam bardzo szybko, ponieważ każdy rozglądał się po krajobrazach, które nas otaczały. Po dotarciu do schroniska „Na Polanie Ornaczańskiej” w pośpiechu wzięliśmy latarki i udaliśmy się na zwiedzanie Jaskini Mylnej. Kolejnego poranka udaliśmy się w stronę grzbietu Ornak. Na Przełęczy Iwaniackiej było wystarczająco dużo śniegu abyśmy mogli ulepić bałwana. Zbyt silny wiatr nie pozwolił nam wejść na szczyt. Udaliśmy się więc w Dolinę Chochołowską i okrążając Kominiarski Wierch wróciliśmy do bazy. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć niedźwiedzia, który wybrał się na spacer po swoich włościach. Następnego dnia wyruszyliśmy na Czerwone Wierchy. W czasie wchodzenia na szczyt musieliśmy walczyć z dużą ilością śniegu, która zakryła nasz szlak. Pod szczytem Ciemniaka zawróciliśmy do Doliny Tomanowej a następnie zwiedziliśmy krasowy Wąwóz Kraków i Jaskinię Smocza Jama. Ostatni dzień rozpoczęliśmy obserwując piękny wschód Słońca nad Smreczyńskim Stawem.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy cmentarz zasłużonych na "Pęksowym Brzyzku” w Zakopanem.

Wyjazd zapewnił nam nowe znajomości, niezapomniane chwile, czas integracji, którego nie zapomnimy. Tegoroczni maturzyści otrzymali również bardzo wiele informacji, które będą mogli wykorzystać w majowym egzaminie dojrzałości.

Letnie remonty

Materiał pochodzi ze strony nowogard.pl

Wymiana okien na stołówce oraz drzwi wejścia głównego to jeden z etapów realizacji poprawy infrastruktury w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Nowogardzie.

W odbiorze uczestniczył burmistrz Rober Czapla, dyrektor Szkoły Leszek Becela oraz kierownik referatu inwestycji i remontów Rita Mazurczak. Wymieniono 8 okien z PCV m.in. w: stołówce, zapleczu kuchennym, pomieszczeniu biurowym i szatni przy sali gimnastycznej. Wymieniona została również stara konstrukcja aluminiowa wejścia głównego na  nową.

Wykonawcą była firma P.H. ARNO Sp. z.o.o. a całość inwestycji wyniosła 34.817,61 zł. Podczas odbioru dyrektor przedstawił również prośbę o zabezpieczenie w budżecie na rok 2019 pieniędzy na niezbędne remonty sal lekcyjnych, w których należy wymienić podłogi oraz odświeżyć ściany.